$16.00
  1. 1
    Earth
    5:52
    Subscribe
    • FormatM4A
    • Bit Rate16
    • Sample Rate44.1

     

    Let me have your attention...it's time to talk prevention
    Now I'm no one special...but I have good intentions
    Think of what you waste
    Where does it go?
    I never gave it much thought
    But now I want to know

    I can see quite clearly that the Earth's in distress
    We're killing our own planet it's time we all protest
    I can see quite clearly that the Earth's in distress
    We are all responsible...it's time to show respect

    Open your eyes to what's around you...be aware of what you do
    Remember the tear in the Indian's eye...the next tear
    WILL BE FROM YOU

    I'm no-one special but I have good intentions
    Let's put things in perspective
    OUR LIVES CAN BE ENDED

    CHORUS

    "Fifty-five feet of rainforest are consumed with every 1/4 pound fast food burger made of rainforest beef..."HAHAHA" "This ain't funny man"...P-P-P-POLLUTION..."80 percent of the land vegetation on Earth is located in the rainforests of Central and South America...making them vital both to our oxygen supply and to counteract the atmospheric buildup of Carbon Dioxide..." "Hey don't worry about it"...GREENHOUSE EFFECT!!! Global Warming...SUPPORT GREENPEACE...POLLUTION...RECYCLE...Avoid Styrofoam...TOXIC WASTE NIGHTMARES...RECYCLE...Fellow Americans...are too fuckin' lazy! SUPPORT COUSTEAU... "Forget about it"...No think about it- we are all hypocrites and that sucks...ACID RAIN "Hey don't worry about it. Forget about it!" World's oldest trees used for lumber...cancer chemicals RECYCLE

    Think of what you waste...where does it go?
    I never gave it much thought but NOW I want to KNOW

  2. 2
    Bad Girl
    5:29
    Subscribe
    • FormatWAV
    • Bit Rate16
    • Sample Rate44.1

    She's like black ice
    She sparkles but she's crude
    She's like dynamite
    With a short fuse

    She ain't one of a kind
    She ain't even two
    There's a lot of girls like her
    But this one's after you
    (This one's after you)

    (Pre-Chorus)
    She's got her sights set on you
    She's not the farmer's daughter
    She knows just what to do
    Her first name is trouble
    Her last name is sin
    That means the damage is done
    And it's impossible to win

    (Chorus)
    She's a bad girl it's plain to see
    She's a bad bad girl
    And she's proved it to me
    She's a bad girl it's written
    On her face she's a bad bad girl
    And she'll do it anyplace
    Oh yeah


    She's like a cat on a hot tin roof
    Her love's like alcohol it's 100 Proof
    She'll lead you to temptation
    Without hesitation
    One night with her and you'll
    Need resuscitation
    (You'll need resuscitation)

    (Pre-Chorus)
    (Chorus)
    (Solo)
    (Chorus)

  3. 3
    F.W.A.K.
    5:56
    Subscribe
    • FormatWAV
    • Bit Rate16
    • Sample Rate44.1

    F.W.A.K.

    I gave it my best shot baby
    I gave you everything...you wanted more
    Than I could give you baby...I used to please you
    You won't get anymore from me
    You drove me out of my mind yeah

    (Chorus)
    That’s it I'm gone I'm outta here
    I can’t take anymore of this mass confusion
    You took my heart and tore it apart
    Oh yeah...leave me alone
    I can't take anymore of this mass confusion

    I used to love you baby...you were my everything
    Then you went behind my back
    You placed my heart under attack...I can't
    Forgive you...but I can forget you
    That's exactly what I'm gonna do...yeah

    (Chorus)
    (Solos)
    (Chorus)

  4. 4
    The Kiss
    4:42
    Subscribe
    • FormatWAV
    • Bit Rate16
    • Sample Rate44.1

     

    I remember thinking of you when I was alone
    I won't deny it, I thought the world of you
    And I remember wanting you near me but I couldn't have you
    You were so far from me and I couldn't stand it

    I have nothing to hide from you
    Just one kiss and you'll know it's true
    The truth is in the kiss, you can't get more honest than this

    There's nothing that I wouldn't do, just one kiss and you'll know it's true

    The proof is in the kiss, you can't get more honest than this

    I would never stray from you, I would always stay with you
    I won't deny it, no reason to fight it
    You are my heart and soul, you make me lose control
    When we're together it feels like forever

    You're my only one, my only one
    The one I want, the only one I want
    You're my only one, my only one
    The one I want, the only one I want

    SOLO

    I have nothing to hide from you
    Just one kiss and you'll know it's true
    The truth is in the kiss, you can't get more honest than this

    There's nothing that I wouldn't do, just one kiss and you'll know it's true

    The proof is in the kiss, you can't get more honest than this


    You're my only one, my only one
    The one I want, the only one I want
    You're my only one, my only one
    The one I want, the only one I want


  5. 5
    Anytime At All
    1:52
    Subscribe
    • FormatWAV
    • Bit Rate16
    • Sample Rate44.1

    Cover version of The Beatles, "Anytime At All."

     


    Any time at all, any time at all
    Any time at all, all you've gotta do is call and I'll be there

    [Verse 1]
    If you need somebody to love
    Just look into my eyes
    I'll be there to make you feel right

    If you're feeling sorry and sad
    I'd really sympathize
    Don't you be sad, just call me tonight

    [Chorus]
    Any time at all, any time at all
    Any time at all, all you've gotta do is call and I'll be there

    [Verse 2]
    If the sun has faded away
    I'll try to make it shine
    There's nothing I won't do
    When you need a shoulder to cry on
    I hope it will be mine
    Call me tonight, and I'll come to you

    [Chorus]
    Any time at all, any time at all
    Any time at all, all you've gotta do is call and I'll be there

  6. 6
    Vanity
    3:42
    Subscribe
    • FormatWAV
    • Bit Rate16
    • Sample Rate44.1

    I can't believe your vanity
    You're addicted to yourself on TV
    Your closet's full of clothes that only you can wear
    Wherever you go people stop and stare

    Or at least that's what you'd like to believe
    Your vanity is killing me

    Yourself like a moth to a flame
    It's kinda lame...you're attracted to your own name
    You call in the middle of sex
    You lost your brain
    You've got your beauty but you're the object of your desire
    You think you're on fire
    You think you're so hot

    (Chorus)
    (Solo)
    (Chorus)

  7. 7
    Helpless
    4:24
    Subscribe
    • FormatWAV
    • Bit Rate16
    • Sample Rate44.1

    Featured Guest Guitarists:

    Zakk Wylde

    Warren DeMartini

    I tracked her down with a clever scheme
    We fell in love just like a dream (again)
    That's what it seemed (just like a dream)
    I thought I found Ms. Right
    Never again would I spend a lonely night
    Everything had connected
    At last my heart felt protected

    But it turned into rejection
    (But it turned into rejection)
    She's like a lethal injection
    (She's like a lethal injection)

    (Pre-Chorus)
    She hurt me...I used to feel her kiss
    It's over...now I'm helpless
    She broke me...now I can't be fixed
    It's over...now I'm helpless

    (Chorus)
    I'm relying on time to ease the pain
    Stop me from going insane
    I'm relying on time to see me through
    I want to forget about you
    I'm relying on time to ease the pain
    I can't wait to feel again...

  8. 8
    Shoogagoogagunga
    4:36
    Subscribe
    • FormatWAV
    • Bit Rate16
    • Sample Rate44.1

    Featured Guest Guitarist:

    Nuno Bettencourt

    Instrumental

  9. 9
    Stayin' Alive
    4:42
    Subscribe
    • FormatWAV
    • Bit Rate16
    • Sample Rate44.1

    Guest Vocalist: Donny Osmond

     

    [Verse 1]
    Well, you can tell by the way I use my walk
    I'm a woman's man: no time to talk
    Music loud and women warm
    I've been kicked around since I was born

    [Pre-Chorus]
    And now it's all right, it's okay
    And you may look the other way
    We can try, to understand
    The New York Times' effect on man

    [Chorus]
    Whether you're a brother or whether you're a mother
    You're stayin' alive, stayin' alive
    Feel the city breaking and everybody shaking, people
    Stayin' alive, stayin' alive
    Ah, ha, ha, ha, stayin' alive, stayin' alive
    Ah, ha, ha, ha, stayin' alive
    We will get low

    [Verse 2]
    Well now, I get low and I get high
    And if I can't get either, I really try
    Got the wings of heaven on my shoes
    I'm a dancing man, and I just can't lose





    [Pre-Chorus]
    You know it's alright, it's OK
    I'll live to see another day
    We can try, to understand
    The New York Times' effect on man

    [Chorus]
    Whether you're a brother or whether you're a mother
    You're stayin' alive, stayin' alive
    Feel the city breaking and everybody shaking, people
    Stayin' alive, stayin' alive
    Ah, ha, ha, ha, stayin' alive, stayin' alive
    Ah, ha, ha, ha, stayin' alive

    [Bridge]
    Life’s goin' nowhere, somebody help me
    Somebody help me, yeah
    Life goin' nowhere, somebody help me, yeah
    I'm stayin' alive

    [Verse 1]
    Well, you can tell by the way I use my walk
    I'm a woman's man: no time to talk
    Music loud and women warm
    I've been kicked around since I was born

  10. 10
    Maybe Tonight
    4:07
    Subscribe
    • FormatWAV
    • Bit Rate16
    • Sample Rate44.1

     

    I've never been so confused
    I don't know where I'm goin'
    You've got some kinda hold on me
    But I'm afraid to show it

    (Pre-Chorus)
    I wonder if we're goin' somewhere
    Or if we'll ever get that far
    I don't want to make a mistake
    I'll be careful not to leave a scar...on your life 'cause
    It's too precious and I don't want to spoil your innocence
    We've got time...time to learn
    Time to live

    (Chorus)
    Maybe tonight we'll go crazy
    And wake up tomorrow in bed
    Maybe tonight if it's alright
    We'll do everything we said

    Sometimes I think I'm in love
    With you but I always turn my head
    I guess I'm afraid you might love me too
    I don't want you to be misled

    (Pre-Chorus)
    (Double Chorus)
    (Solo)
    (Double Chorus)

  11. 11
    Confessions Of A Deprived Youth
    3:17
    Subscribe
    • FormatWAV
    • Bit Rate16
    • Sample Rate44.1

    "Confessions Of A Deprived Youth"

    Dweezil Zappa

     

    She's a nasty girl can't you see...she wronged the right
    Right out of me...I'm a moral boy from a very small town
    This damn girl spun my head right around
    Ooh but I liked it I'm scared to admit
    What will momma say about what we did
    Jeepers creepers...holy whoops...I'm not allowed to say it
    But I almost slipped

    (Chorus)
    What would daddy say if he knew?
    "My god son what's gotten into you?"
    "Momma's little angel Daddy's little saint"
    "What you have done is illegal in most states"

    Ooh daddy can't you see she wronged the right out of me
    I tried real hard to stay away ...but it got harder when she wanted to play

    What would my preacher do if he found out?
    It's his daughter and the word is leaking out
    She's so hot she's pure sex all the headlines
    Will be Rated X

    Confessions of a deprived youth
    Confessions of a deprived youth
    Confessions of a deprived youth
    Confessions... (Solo)


    She's a nasty girl...kinda like your sister
    She wronged the right..."dude me and Irwin are gonna slam"
    I'm a moral boy..."Yeah right"
    YEAH BOY!!!

    What would my friends say if they found out
    They'd probably say "Yeah right get the hell out"
    They'd probably be jealous this I know
    They all dream about being Rob Lowe
    ROB LOWE
    ROB LOWE
    ROB LOWE

    (Solo)

  12. 12
    Gotta Get To You
    5:35
    Subscribe
    • FormatWAV
    • Bit Rate16
    • Sample Rate44.1

    If I could kiss you in a really nice place
    I could put a smile on your face
    A kiss so sweet a kiss exotic
    A kiss so pernicious
    It becomes erotic

    (Pre-Chorus)

    I want to allure you
    I want to endure a
    Lifetime of pleasure with you
    That's for sure (Repeat)

    (Chorus)
    I've got a feeling a yearning feeling
    That I can't get away from
    I've gotta get to you before it gets to me
    You don't know...you don't know but
    You will see I've gotta get your hands on me
    Get your hands on me

    If we took a little walk and had ourselves
    A little talk...you'd probably find
    My piece of mind
    Inside you
    Doing a little convincing

    "Gotta Get To You"

    (Pre-Chorus)
    {Chorus)
    (Solo)
    (Chorus)

  13. 13
    Pain Of Love
    5:24
    Subscribe
    • FormatWAV
    • Bit Rate16
    • Sample Rate44.1

    Life can be so lonely when you've got no one to trust
    Feeling so empty baby it feels like it's too much
    Here comes that sinking feeling
    And it turns my heart to dust
    Now that it's over...maybe I didn't mean that much to you

    (Pre-Chorus)
    I could only imagine what could have been
    I could only pretend that it was meant to be
    How can I tell when it's over? 'Cause when I close my eyes
    You're all I see...

    (Chorus)
    Can't you feel the pain of love walking out the door
    Every step you take it hurts a little more
    Can't you feel the pain of love tearin' me apart
    I can only take so much...you're breaking my heart

    What can you tell me now that I don't already know?
    You made it really clear and you let your true feelings show
    Both of us made mistakes and that is plain to see
    Looks like it's over...now you're leaving me- yeah!

    (Pre-Chorus)

    (Chorus)


    I know that we became very different but doesn't mean
    I don't feel the same about you
    I can't bear the thought of you with someone else
    I want you with me I want you all to myself

    (Solo)
    (Chorus)

  14. 14
    Obviously Influenced By The Devil
    6:39
    Subscribe
    • FormatWAV
    • Bit Rate16
    • Sample Rate44.1

    "Obviously Influenced By The Devil"

    Dweezil Zappa

    INSTRUMENTAL

  15. 15
    Return Of The Son Of Shoogagoogagunga
    6:39
    Subscribe
    • FormatWAV
    • Bit Rate16
    • Sample Rate44.1

    "Return Of The Son Of Shoogagoogagunga"

    Dweezil Zappa

     

    "Dude, dude remember when I came up to you and I said 'Dude what's the last song on the record 'cause me and Irwin are gonna slam dude' and you said it's

    'This one dude'. That's the best thing that ever happened to me dude."

    "Hello, I'd like to ask a favor of you...
    Boycott high movie prices...
    Thank you..."

    Well, I
    Burned
    My
    Finger OWW!

    (That's sweet baby)

    Well I
    Need
    A
    Lyric NOW!

    (Yeah...BIRDS GO INSANE)

    I
    DON'T
    EAT NO MORE
    COW
    (MOO!!!)


    END OF
    THE RECORD
    NOW

    "What's this dude's number?"
    "See if this dude wants to jam, dude"
    "Alright, c'mon...c'mon dude please be home"
    "Dude...dude"

    "2 2 check! 2 heh, hello"
    "Dude!"
    "Hey dude!" "Who's this?"
    "It's me dude"
    "Oh yeah yeah yeah Dude, how ya doin man?"
    "Dude dude, I'm OK. Dude dude dude wanna come over and jam dude?"
    "Oh right on man...SHOOGAOOGAGUNGA
    I'll be right over"
    "Dude.. hey dude..."
    "What dude..."
    "Dude check me out I'm Jeff Beck dude"
    "Oh that's horrible"
    "No dude it gets better dude...check it out dude it's right after this"
    "What are those Pentecostal "
    "I don't know dude I never heard of that"
    "Oh, it's supposed to be good anyway"
    "Dude, dude this reminds me of Joe Perry"
    "Yeah man it's like Joe Perry at a carnival though..."
    "Dude I did see Joe Perry at a carnival"
    "Dude looks like a lady..."
    "Doo don't say that dude"
    "I'm just kiddin' Joe Perry's very cool dude!"
    "Yeah he's very cool"
    "Dude, dude, check out my solo dude!"
    WOW
    "Dude I was shreddin' dude"
    "Dude you're a shredder 4 real dude"
    "Thanks dude I fuckin' love ya dude"
    "I fuckin' love ya man"
    "Dude dude check it out I'm still doin' Beck man"
    "Dude who the hell is Beck-Man?"
    "Dude Eddie Van Halen taught Beck everything he knows"
    "No, he didn't"
    "That's what my friend told me"
    "Dude dude did you see Van Halen at the US Festival"
    "Yeah, yeah I remember that"
    "Dude remember when David Lee Roth forgot the words, man...Dude check it out, he goes 'I forgot the fuckin' words man'"
    "Yeah man that was pretty stupid"
    "No no dude it was cool"
    "It was stupid dude"
    "Don't say that dude"
    "Dude dude dude check out my solo"
    "WOW"
    "That's weird dude...are you sure you were in the right key dude?"
    "Dude I think I was doing the Pentecostal scale"
    "Dude!!! All right!!!" (High Fives)
    "Dude this is freaky dude!"
    "Relax dude I think it's just my tuning"
    "No dude it's a harmony dude"
    "What harmony?"
    "I-I think it's from..."
    "IT'S FROM HELL DUDE!!!"
    "Harmonies from Hell dude..."
    "NO DUDE...DON'T SAY THAT!"
    "Hey man"
    "What...dude I'm jammin dude"
    "Yeah but here comes Keegan man. He jams"
    "Hey dude..."
    "Hey dude nice bum"
    "NO DUDE...DON'T SAY THAT!"
    "Want a popsicle dude?"
    "Ahh no thanks dude..."
    "Ahh c'mon..."
    "Nah I'm not hungry man"
    "It's cold..."
    "Nah I'm not at hungry man"
    "It's cold"
    "Nah I don't really, I'm not hungry"
    "It's red"
    "Dude, I'm not hungry!!"
    "It's good 4 U"
    "NO, I JUST WANNA SHRED"
    (Knock knock knock)
    "Dude, someone at the door"
    "You boys keep it down in there"
    "Dude what should we do"
    "TURN IT DOWN IN THERE BOYS"
    "Dude man I'm packin' heat dude!"
    "Dude DON'T DO IT!!!"
    (MACHINE GUN)
    "No dude you shouldn't have done that"
    "I know dude but check out. How heavy is this man..."
    "What's heavy?"
    "This...SHOOGAGOOGAGUNGA"
    "Dude, dude check me out dude I'm Joe Satriani"
    "Dude what're you having dinner w/the ALIEN?"
    "NO DUDE DON'T SAY THAT!"
    "Dude, dude have you ever played with Sea Monkeys dude?"
    "Played with Sea Monk- what the hell are Sea Monkeys man?"
    "Dude they're these little things. They're like Sea Monkeys dude..."
    "Is it kinda like playing when you're playing the G.I.T. stuff like this?"
    "WOW"
    "That was outrageous...I don't know what we did...who cares?"
    "No dude don't say that"
    "Dude I think it's over dude"
    "NO DUDE, DON'T SAY THAT!

Dweezil Zappa solo album #3. Produced by Dweezil Zappa and Nuno Bettencourt. Released in 1991.

Comments
Kenny G.

This CD is sooooo BIG! Bought it back in '91...does Micky Rooney really play bass a song?? And who are the voices on Return Of The Son Of Shoogagoogagunga?? (misplaced my liner notes)

Of course, loving the VH podcast.

Take care of thy self!

jack s.

great

Frank F.

Driving all around as a teenager in a beat-up '84 Chevy Sprint back in the early 90s there was a lot of Van Halen being played, a lot of Yngwie, a lot of Vai...but honestly the constant presence that I remember *and feel* most was that clear Confessions cassette.

Myles Matisse

I've got this on CD in my car. Damn. I love the songs and the booklet is a detailed, fold out beauty. I love all the special guests and the band was so killer!!! An adorable picture of you on the cover too Dweezil. 

Jeff M.

Hi Dweezil! 

Confessions is one of the MOST important records of my youth. I just rediscovered it and it’s still as good as it was. I have new levels of appreciation for it. 

I’m a huge extreme fan as well and The Kiss..  The Kiss!  This song gets me every time.  Who did you write it for and did they ever hear it?

More Comments